Transportul este una din industriile de importanta majora in Romania. Datorita suprafetei mari comparativ cu multe tari din Europa, sute de mii de tir-uri, dube si autoturisme transporta marfuri, colete si persoane in fiecare zi pe strazile din Romania. Din pacate insa, in ultimii 30 ani, doar cateva sectoare de autostrazi au fost deschise, cu preponderenta in vestul tarii, fluidizand astfel o parte din sectoarele de drumuri care blocau mereu rutele. Viitorul insa, din punct de vedere al infrastructurii, este departe de a fi roz. Progresele lente in construirea autostrazilor si a drumurilor expres blocheaza in continuare activitatea multora, iar timpii de asteptare in trafic cresc de la an la an si datorita influx-ului masiv de vehicule second-hand.
In orase, situatia este si mai tragica. Lipsa locurilor de parcare, semafoare care nu dispun de sisteme inteligente, dezvoltarea imobiliara fara planuri de acces auto fluid la cartiere rezidentiale si de cladiri de birouri, paralizeaza in fiecare dimineata si seara traficul pe multe artere. Un trend ingrijorator este faptul ca aceste situatii sunt tot mai intalnite in tot mai multe orase, nu doar in Bucuresti si cele mai mari.
Viitorul transporturilor este greu de descris. Poate ca vom zbura cu masini electrice de tip hovercraft / drone, sau poate ca vom avea tuneluri de tipul celui construit de Elon Musk prin Boring company. Insa un lucru este sigur: fara analiza avansata a traficului, a punctelor de convergenta a arterelor de transport, fara a intelege prin date directe tot ce blocheaza fluidizarea si ce se poate face pentru a eficientiza transportul, costurile si pierderile de timp vor continua sa creasca. In 2019 Bucurestiul ocupa un dubios loc 3 in lume cu privire la timpul pierdut anual in trafic. Era inaintea Los Angeles-ului si a altor metropole cunoscute pentru trafic infernal. Ce nu s-a inteles insa este ca, spre deosebire de alte orase moderne, Bucurestiul nu culege informatii despre trafic, de la semafoare inteligente, de la senzori in sosele, de la locuri de parcare si gradul lor de ocupare, de la problemele directe ale tuturor participantilor la trafic.
Datele culese de aplicatiile Atlas Apps ajuta la construirea unui viitor mai bun in transporturi. Aplicatiile si modulele noastre de inteligenta artificiala inteleg drumul parcurs prin analiza fluxului video de la camerele montate pe parbriz, sau direct din camera telefonului. Il analizeaza si raporteaza incidentele majore, ce trebuie ocolite. In curand, chiar si tu poti sa ai o aplicatie smartphone customizata cu logo-ul si brand-ul tau si vei putea folosi date despre sosele, despre accelerare si franare prea puternice (condus agresiv), despre gradul si modul de utilizare al vehiculelor din flota ta. Doar asa, prin date, software si intelegerea mai buna a ce se intampla in trafic vom putea sa construim un viitor mai sigur, cu mai putin timp pierdut in trafic.
Drumuri bune va dorim!
In orase, situatia este si mai tragica. Lipsa locurilor de parcare, semafoare care nu dispun de sisteme inteligente, dezvoltarea imobiliara fara planuri de acces auto fluid la cartiere rezidentiale si de cladiri de birouri, paralizeaza in fiecare dimineata si seara traficul pe multe artere. Un trend ingrijorator este faptul ca aceste situatii sunt tot mai intalnite in tot mai multe orase, nu doar in Bucuresti si cele mai mari.
Viitorul transporturilor este greu de descris. Poate ca vom zbura cu masini electrice de tip hovercraft / drone, sau poate ca vom avea tuneluri de tipul celui construit de Elon Musk prin Boring company. Insa un lucru este sigur: fara analiza avansata a traficului, a punctelor de convergenta a arterelor de transport, fara a intelege prin date directe tot ce blocheaza fluidizarea si ce se poate face pentru a eficientiza transportul, costurile si pierderile de timp vor continua sa creasca. In 2019 Bucurestiul ocupa un dubios loc 3 in lume cu privire la timpul pierdut anual in trafic. Era inaintea Los Angeles-ului si a altor metropole cunoscute pentru trafic infernal. Ce nu s-a inteles insa este ca, spre deosebire de alte orase moderne, Bucurestiul nu culege informatii despre trafic, de la semafoare inteligente, de la senzori in sosele, de la locuri de parcare si gradul lor de ocupare, de la problemele directe ale tuturor participantilor la trafic.
Datele culese de aplicatiile Atlas Apps ajuta la construirea unui viitor mai bun in transporturi. Aplicatiile si modulele noastre de inteligenta artificiala inteleg drumul parcurs prin analiza fluxului video de la camerele montate pe parbriz, sau direct din camera telefonului. Il analizeaza si raporteaza incidentele majore, ce trebuie ocolite. In curand, chiar si tu poti sa ai o aplicatie smartphone customizata cu logo-ul si brand-ul tau si vei putea folosi date despre sosele, despre accelerare si franare prea puternice (condus agresiv), despre gradul si modul de utilizare al vehiculelor din flota ta. Doar asa, prin date, software si intelegerea mai buna a ce se intampla in trafic vom putea sa construim un viitor mai sigur, cu mai putin timp pierdut in trafic.
Drumuri bune va dorim!